Verkeersmak

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Verkeersmak

Bericht door Lidewij » 20 mar 2008, 19:23

Hee, ik wilde even weten hoe verkeersmak jullie ponys zijn? Ik was er met Copper hard aan het werken, maar de buurman heeft het (weer!) verpest door met zn traktor achter ons aan te rijden terwijl Copper ons probeerde te redden in volle galop. Als ik een paar weken oefen dan gaan auto's wel redelijk, in het dorp schrok ie afgelopen jaar niet eens van een stadsbus, maar trekkers blijven een probleem. Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Verkeersmak

Bericht door Melanie » 21 mar 2008, 07:35

Robin is super bomproof, maar die is waarschijnlijk ook al 28 jaar verkeer gewend, als je in je eentje bent wil hij zich nog wel eens aanstellen en even laten zien dat hij nog best een srpintje kan trekken of de lucht in kan gaan., maar echt gevaarlijk zal hij nooit doen. Lizzy heb ik sinds dat ze een jaar was mee genomen, lekker gaan wandelen langs de drukste wegen, nu kan ze gewoon met robin mee als handpaard en loopt voorbij dingen waar robin af en toe nog wel eens twijfelt; zoals een brug. Hier een fototje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PP4R4LJF.jpg
Ik denk dat de enige oplossing is; veel blijven oefenen.
succes!
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Verkeersmak

Bericht door Inez » 21 mar 2008, 07:46

Het mooiste zou zijn als je zou kunnen oefenen met een verkeersmak paard er bij. Daar kunnen ze zich heel erg aan optrekken.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Verkeersmak

Bericht door Oona » 21 mar 2008, 18:44

Eamonn is super braaf buiten.
Voor auto's is die ook verkeersmak voor tractors en grote vrachtwagens niet.
Maar dat kan misschien ook liggen aan mij.
Ik ben niet verkeersmak ik denk teveel na en eamonn voelt dat.
Maar al bij al ga ik graag alleen buitenrijden en is eamonn doodbraaf.
Ik heb het eerste jaar geoefend met een ander braaf paard.
Meer voor mezelf.
Op mijn huidge stal ben ik er alleen op uit getrokken.
Het was een rondje van 12 km zonder enig gevaar je komt gewoon niks tegen.
En dat heeft mij op de duur heeeeeeeel veel vetrouwen gegeven.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Alexandra
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:00

Re: Verkeersmak

Bericht door Alexandra » 21 mar 2008, 19:27

Mijne is ook zo ongeveer bomproof. We stonden vroeger in een woonwijk en dan reed ik gewoon met dr langs de weg en zelfs op de weg t maakt dr echt niet uit ;) ook bruggen en onder een laag poortje door durft ze allemaal :D ben dr wel heel blij mee
Dark Moon <3

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Verkeersmak

Bericht door Pamela » 22 mar 2008, 17:53

Lidewij wat erg. want weet je dat bij de familie Sorensen ze echt niet bang waren voor trekkers. de vader van Britta, echt zo'n schat, maar was slecht ter been en deed alles met de trekker, hij reed gewoon de schuur in met de trekker en gooide dan zo'n grote stro baal in de hengsten box. het was een pot stal.
toen ik Tatoe op ging halen in juni (de paarden liepen toen wel buiten hoor) zag ik de bodem van die stal zo hoog was dat er nog maar 50 cm. omheining boven de mest uit stak. naast de stal was de stal van de koeien (van die mooi licht bruine lieve koeien), er werd gewoon de hele dag met een trekker om de paarden heen gecrosd. Zou je niet aan de buurman kunnen vragen samen met jou Copper er aan te laten wennen ? Tatoe was ook helemaal niet bang voor onze trekker (zo'n kleintje van 50 jaar oud) Henk sleepte gewoon de bak er mee terwij Sjors en Tatoe er in liepen. probeer zelf ook maar niet bang te zijn, gewoon van : joh het is maar een trekker die ken je nog van Britta. heus het zal wel helpen. nu denk je natuurlijk: een trekker HELP. en jouw ridder wil je natuurlijk helpen: weg rennen !!!
groetjes, Pamela :D

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Verkeersmak

Bericht door Edith » 22 mar 2008, 18:16

mijn eerste ingeving was ook: met de buurman gaan praten, want dit kan heel gevaarlijk worden. Ik heb zoiets ook eens meegemaakt, die tractor zat echt een meter achter ons, onze pony's hadden toen nog ijzers, we galoppeerden over het asfalt en het had geregend... levensgevaarlijk... heb ZO gescholden, maar die knul op die tractor trok zich er niks van aan.... had waarschijnlijk geen idee... hoe is jullie buurman?
Misschien als je het hem uitlegt en vraagt om je te helpen, wordt het dan wel een stuk beter.
Je weet: je mag altijd hier komen oefenen! Misschien van de zomer een weekendje? Dan is zo'n eind rijden de moeite waard! Mijn pony's zijn behoorlijk verkeersmak, en helpen Copper wel over zijn angsten heen hoor.
maar als er een tractor achter ze aan blijft rijden blijven zij ook echt niet staan (en gelijk hebben ze...)

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Re: Verkeersmak

Bericht door Lidewij » 22 mar 2008, 19:41

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Zal hem inderdaad eens van Britta vertellen, want dat wist ik helemaal niet. Het help gevoel is er wel een beetje, maar alleen als het in gevaarlijke situaties is (sloot naast de weg) en dat was de laatste keren niet.

Dat weekendje trekt me wel Edith! Na mn examens heb ik alle tijd (vol leuke dingen :mrgreen: ) dus dat moet lukken. Bedankt voor het aanbod!

Oja en de buurman, tja, we durven er niet zo goed heen. Het schijnt een man te zijn die iedereen altijd dwars zit. iedereen ontwijkt hem en mag hem niet. Hebben al een paar keer op het punt gestaan om aan te bellen maar we durven niet bij gebrek aan strategie die niet kan mislukken...

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Verkeersmak

Bericht door Barbara » 22 mar 2008, 22:24

Wat vervelend dat die buurman zo doet... :evil:

Bij ons op stal staat ook een paard dat als de dood was van trekkers.
Die is er op dezelfde manier aan gewend geraakt als Pamela eerder beschreef.
Nu doet ie er niets meer op uit.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

lea
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 mar 2008, 21:47

Re: Verkeersmak

Bericht door lea » 23 mar 2008, 20:30

ook wij hebben een boederij en veel stieren mijn man rijdt met de shovel en de tractor gewoon door de stal en onze paarden en veulens zijn tractor en shovel mak al zijn ze nog niet op de weg geweest. en tatoe vindt verkeer echt niet erg maar dat heb je al van pamela gelezen. het spul wat ik fok is allemaal kwpn dus er zitten nogal eens zeikertjes tussen. maar verkeer vinden ze niet erg . ik denk toch iemand zoeken waar je kunt ofenen en zo zijn vertrouwen zien te winnen dat het echt niet eng is . succes

Plaats reactie