rhino

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

rhino

Bericht door krista78 » 27 jun 2009, 06:54

bah bij ons in het dorp heerst rhino al twee paarden cq pony's aan overleden. Nu blijkt dat die achterlijke manege lui terwijl ze dus bijna met zekerheid wisten dat er op hun stal rhino was, hun paarden hebben verhuisd naar omliggende boerderijen. Een paar uur daarna waren de bloeduitslagen en slijm uitslagen en bleek het echt rhino te zijn. Maar nu is het een groot probleem want nu is het afwachten hoeveel en waar er ook besmet zijn. Maar het blijkt ook strafbaar te zijn om je paarden uit een besmettingshaard te halen als er een grote aanwijzing voor is en dan bij andere paarden te stallen. Alleen had wel gemogen maar niet naar een andere stal gaan. maar goed er is dus vandaag ook een mega concours van onze vereniging en het schijnt dat ze het gewoon door laten gaan. Ook Imke Nartels kwam een clinic geven. Hopenlijk loopt alles met een sisser af. Gelukkig staan mijn paardjes lekker samen maar goed het blijft toch dichtbij en eng.

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: rhino

Bericht door krista78 » 27 jun 2009, 06:55

uh Imke Nartels moet natuurlijk bartels zijn! hihi

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: rhino

Bericht door Barbara » 27 jun 2009, 09:30

Ik las al zoiets op Bokt. Hoop dat er niet meer paarden ziek worden.... Wat achterlijk om snel paarden daar weg te halen. :evil:
Ik las dat de 5-daagse wedstrijd in Nootdorp afgelast is.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: rhino

Bericht door krista78 » 27 jun 2009, 10:37

5 daagse nootdorp???? die ken ik niet weet je zeker dat nootdorp is. Hier is 1 weekend al een happening hihi' Ohja heb het inderdaad gevonden die 5 daagse en het is nu alleen voor hippisch centrum nootdorp dus niet meer voor buitenstaanders

Het concours is dus door gegaan. Wel raar wat incubatie tijd is niet geweken en ze staan dus op verschillende stallen hier in de omgeving. De gemeente is samen met politie de paarden aan het achterhalen. Zo vreselijk stom en dom om dat te doen. Maar goed we zien het allemaal wel. Enten mag en kan toch nu niet meer.
Laatst gewijzigd door krista78 op 05 jul 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: rhino

Bericht door Iris » 05 jul 2009, 16:37

Ja, hier op de Veluwe is/was het ook. Ik denk dat 2 maanden geleden dat we een melding kregen dat 500m van onze manege rhino was.
Gelukkig hadden we alles goed voorbereid en is het niet bij ons gekomen en is alles zo langzamerhand weg.
Nare ziekte, moet er niet aandenken dat Bikkel of welk paard ook het zou krijgen
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: rhino

Bericht door Oona » 06 jul 2009, 17:29

Iris schreef:Gelukkig hadden we alles goed voorbereid en is het niet bij ons gekomen en is alles zo langzamerhand weg.



Op wat voor manier hebben jullie je voorbereid?
Ik woon in de kempen ( belgie)en hier heerst het ook.
Mijn paard staat in baarle nassau en daar is het niet.
Wel weer in oosterhout.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Plaats reactie