Te groot voor Bikkel

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Te groot voor Bikkel

Bericht door Iris » 07 apr 2009, 18:30

Hallo allemaal.

Ik ben een tijdje van het forum geweest en hier is nog al veel gebeurd, laat ik het zo zeggen. :)

Bikkel en ik hebben een tijdje in een dip gezeten in het rijden. Ik werd onrustiger en Bikkel ging daardoor slecht lopen, etc,etc.
Een maand terug hadden we zelfs een verliespunt gehaald toen de proef al helemaal de mist in ging. Maar goed,
Nu zitten we weer in een stijgende lijn omhoog en hoop ik dat we dat kunnen vasthouden. Ik ben rustig en ontspannender gaan zitten
en Bikkel gaat weer beter lopen. Vorige week ook eindelijk weer een winstpunt gehaald wat ook wel het bewijs is dat het beter aan het worden is.

Maar al een tijdje zeggen verschillende mensen dat ik te groot voor Bikkel ben geworden..
Ik ben 1.74 lang en 14 jaar (Bijna 15) en Bikkel is 1.48. Ik heb gehoord gekregen dat ik een mooie houding heb en dat mijn houding misschien wel
slechter wordt als ik door rijdt op een te kleine pony. Het advies: Bikkel verkopen en overstappen naar een paard/grote E.
Maar ik hou zoveel van hem, hoe kan ik dat lieve beestje verkopen? Straks wordt hij verkocht aan iemand die helemaal niet zo goed voor hem zorgt dan dat hij verdient.
Bikkel heeft zoveel kwaliteiten, het is een echte allrounder en een schat van een beest. Nooit zal hij iemand kwaad doen of je eraf gooien.
Ik wil Bikkel helemaal niet kwijt.. :( Ik hecht zoveel waarde aan hem.

Groetjes Iris
(Ik moest dit even kwijt :P)



http://img508.imageshack.us/img508/8747/onelove.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/8776/kus.jpg
^Leuke foto's van ons :) ^
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door Pamela » 07 apr 2009, 20:56

och arme Iris, kan me je gevoel zo goed voorstellen, ik denk ook altijd dat ik alleen maar goed voor mijn pony's kan zorgen.
gelukkig zijn er ook mensen die ook verstand van een goede omgang met paarden hebben, maar dat weet je pas nader hand. moet je hem echt verkopen ? je mag en kunt hier op het forum al je verdriet en ongerustheid kwijt hoor. ik ga nog eens naar zijn foto kijken, sterkte

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door Barbara » 07 apr 2009, 21:01

Jammer he, dat Bikkel niet met je mee groeit. :cry:
Ben je het afgelopen jaar zoveel gegroeid dan? Want vorig jaar op het ONCK pastte je er nog prima op.

Het is nooit makkelijk om een pony te moeten verkopen maar ik heb gemerkt dat het uiteindelijk best meevalt als je iemand vindt waarbij je een goed gevoel hebt.
En net wat Pamela zegt, er zijn genoeg mensen die ook heel goed voor je pony kunnen zorgen. Je vind tzt vast iemand die er weer heel veel plezier van kan hebben.

Veel sterkte!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door krista78 » 08 apr 2009, 06:03

Hoi,

Vraag eens aan inez hoelang zij is en hoe groot giga is. het is natuurlijk altijd afhankelijk van hoelang je benen zijn ten opzichte van je boven lichaam maar er rijden heel erg veel volwassen mensen met connemara's. En volgens mij kan je je zit altijd verbeteren en heeft dat niet met de grote van de pony te maken in iedergeval niet bij deze maat. Succes en laat je niet gek maken heel veel mensen vinden het gewoon vreemd dat je geen paard koopt maar op een pony door blijft rijden. Jij moet je hart volgen je weet wat je nu hebt.

gr krista

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door Edith » 08 apr 2009, 12:28

ben het helemaal met Krista eens. mensen roepen heel gauw dat je maar een paard moet, zeker bij (dressuur) wedstrijden, gewoon omdat ze daaraan gewend zijn, een pony is 'kinderspel'. Jaja, nou, niks van aantrekken hoor, als jij liever (voorlopig) doorgaat met Bikkel, gewoon doen.
Fijn om te horen dat je wat rustiger en fijner rijdt, dat is toch veel belangrijker!!

Ik ben iets kleiner dan jij (1.70) en echt weleens uitgegroeid :mrgreen: en rijdt nog steeds alleen maar pony's. Paarden vind ik gewoon te groot, en lang niet zo leuk. Flynnetje is maar 1.46 en ik heb bij haar ook wel een beetje het gevoel dat ze iets te klein voor me is, maar ach, wat maakt dat uit? Zou ik haar daarom weg moeten doen??? Ik dacht van niet! Haar verzorgmeisje Fleur rijdt ook nog steeds met haar en die is 1.75. Maar we hebben wel besloten dat ze geen wedstrijden met Flynn (bij de paarden) gaat rijden, want ja, bitloos-chiploos en een harige pony.... dat zijn wel erg veel obstakels ;-) Ze rijdt nu ook een Fries bij, waar ze misschien mee wil starten, maar ze geeft de pony's echt niet op hoor!
Dat van die houding heb ik ook wel vaker gehoord, maar dat lijkt me onzin. Ze zeggen dus: je HEBT een mooie houding en MISSCHIEN wordt die slechter als je op diezelfde pony blijft rijden waar je nu zo'n mooie houding op hebt... Tja. Lijkt mij dat als je zo blijft zitten er weinig mis kan gaan :D

Dan zou iemand van 1.65 ook niet op een paard van 1.70 "mogen" rijden.
In Engeland, de VS, Duitsland rijden volwassen heel veel op deze maat, (rond 1.50) een paard van 1.60 is in de VS echt een grote! is dus ook erg Nederlands om daar zo moeilijk over te doen.

Tip: ga eens bij wat IJslandersruiters kijken. Geeft weer een heel ander beeld, volwassenen zijn altijd "te groot" voor deze pony's, maar ze hebben er geen last van :D
Ik weet niet waar je woont, maar in Kuinre (bij Zwolle in de buurt) zit een hele leuke IJslanderstal (http://www.foxan.nl)
waar je ook kunt rijden. Dan voel je vanzelf hoe groot Bikkel eigenlijk is ;-) - en hoe sterk die kleine paarden zijn, als je erop zit heb je echt nioet het idee dat ze "te klein" zijn.

En ja, tuurlijk zijn er meer mensen die goed voor hun pony zorgen, maar ik snap je twijfel heel goed! Ik zou zeggen: vraag het maar aan meer mensen, dikke kans dat je een andere mening te horen krijgt. En doe vooral wat je zelf voelt dat goed is. Ik ken genoeg mensen die heel veel spijt hebben dat ze hun lieve pony of paard verkocht hebben om met een ander paard verder te komen... maar die nieuwe had dan wel sport talent, maar was niet zo lief, of erg schrikkerig of de klik was er gewoon niet en ja, je oude kun je dan niet meer terughalen...

Sterkte!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

karin
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2008, 09:42

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door karin » 08 apr 2009, 20:23

he iris.

jammer dat je erover denkt om bikkeltje weg te doen hij is echt een superpony.
carola denkt nog elke dagaan hem ,dus denk er eerst maar eens heel goed overna voordat je een besluit neemt
en net als carola enorme spijt krijgt.
ze heeft altijd geroepen als iris hem verkoopt koop ik hem terug al kost hij een miljoen.
maar helaas wij kunnen geen 2 paardjes betalen.anders wisten wij het wel.
en ik denk dat je er best nog wel op past,mijn zoon is groter dan 180 en die paste er ook nog goed op omdat bikkeltje een mooie robuste pony is.
en als je een paard koopt moet je bij de paarden starten en ik denk dat het voor jou leeftijd nog veel leuker is bij de pony"s.
dus iris denk er echt heel goed over na meid.
ik wens je veel succes met je beslissing.
groetjes karin

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door Inez » 09 apr 2009, 20:12

Hoi Iris,
Wat vervelend dat jullie in een dip gezeten hebben. Geen nood: gewoon gas terugnemen en even een tijdje wat kalmer aan doen.

En ja: dat te groot zijn......... ik ben 1.84 en Giga is nu, na een groeispurt van het afgelopen jaar, 1.54, maar de twee jaar daarvoor was ze 1.52,5. En ik heb nog nooit klachten gehad (van Giga of van toeschouwers of jury).

Blijf lekker genieten van je pony!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Frederique
Berichten: 222
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:41

Re: Te groot voor Bikkel

Bericht door Frederique » 10 apr 2009, 07:09

Kelsey 1,43 en ik 1,74. Gaat helemaal goed.
Heel veel succes en laat je niet gek maken.
groet Frederique

Plaats reactie