Dag, Lieve Bikkel (L)

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Iris » 18 jun 2009, 13:45

Ik had het een tijd geleden al verteld: Ik word/ben te groot voor Bikkel.
Mijn vader en ik waren niet echt aan het kijken voor een paard, tot dat opeens mijn Instructeur (Jan) zei dat hij een geschikt beestje op stal had staan.
Hij fokt zelf paarden. Het is een zwarte KWPN ruin, 4 jaar oud, 1.64, v. Sunnyboy v.m Jazz, genaamd Armani. Hij is nog aardig groen en daardaar ook een flinke uitdaging.
Na 4x erop gereden te hebben, voelde het toch wel goed. Natuurlijk voelde het niet zoals bij Bikkel, met hem ik echt een hele sterke band.
Na lang denken, twijfelen, en vragen of het echt wel nodig is, Hebben we na een gesprek met Jan en zijn vrouw Laijla, de knop doorgehakt.
Bikkel proberen we voor eind Juli dit jaar te verkopen. Ik voel me zo verdrietig nu het definitief is en ik ben zo bang dat ik alleen maar om hem zal blijven treuren.
Diep van binnen weet ik zelf ook wel dat ik te groot aan het worden ben en Bikkel ook op leeftijd is als ik 18 ben. Op mijn 18e had hij sowieso weg gemoeten.
Nu troost ik mezelf maar met het idee dat een ander leuk, fanatiek meisje er nog heel veel plezier mee kan hebben. En misschien word het nog wel een echte springtopper.
Bij mij had hij dat nooit kunnen worden. Ik ben daar gewoon te bang voor.

Lieve Bikkel, Ik hou zoveel van jou!
Jij hebt al mijn angsten weggenomen voor paardrijden en mij zoveel geleerd.
Jij bent echt een toppony! Samen hebben we zoveel moois maar ook nare dingen meegemaakt.
Het voelt zo onwerkelijk dat ik binnenkort langs een lege stal loop en dat ik niet meer een hinnikje hoor uit de achterste stal als ik je naam roep.
Het afscheid word zo moeilijk voor mij en nu zit ik al te janken, lief beest, waarom moest ik nou zo lang zijn en jij zo klein?
Ik zal je nooit vergeten, Je bent een pony van 100% goud! Van binnen en van buiten

Ligt eraan hoe de verkoop loopt, maar in principe is het ONCK onze laatste wedstrijd. Een mooier afscheid kan niet. Ik zou het heel leuk vinden als de mensen die foto's maken misschien wat mooie plaatjes kunnen schieten van ons. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Lidewij » 18 jun 2009, 14:19

Hoi Iris,

Waarom had ie weg gemoeten als je 18 bent?
Ik start met mijn pony bij de paarden en dat gaat prima! We zijn vriendjes door dik en dun, 'vriendjes voor het leven' , dus zo'n 18 grens heb ik ook nooit zo begrepen :P .

Maar respect hoor, dat je zomaar afstand van Bikkel kan doen.

Veel plezier met je nieuwe paard!!!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Pamela » 18 jun 2009, 18:26

ach Iris, wat voelt dit verdrietig, soms moet je keuzes maken en maak je voor niets zorgen, komen dingen gewoon goed. toen ik Tatoe heb verkocht, na heel erg lang wikken en wegen, ben ik er wel 3 maanden ziek van geweest.
maar laat dat niet in de weg staan om aan je nieuwe paard te gaan wennen. je moet maar denken dat een gouden pony, daar altijd iemand verliefd op wordt.

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door challenge » 18 jun 2009, 19:54

hoi Iris

heb je laatst zien rijden in Wezep maar vond jullie qua verhouding een prima combinatie. Maar als jouw gevoel zegt dat je beter op een paard gaat passen, dan moet je je gevoel achteraan gaan. Hoop dat je een prima plekje voor Bikkel gaat vinden en veel plezier met je nieuwe paard, gr. Diny

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Barbara » 18 jun 2009, 19:56

Veel sterkte met de verkoop Iris. Je vindt vast wel een heel goed nieuw baasje voor hem.
En vooral ook heel veel plezier met je nieuwe paard!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Edith » 18 jun 2009, 21:29

Goh, wat jammer Iris, net nu jullie elkaar echt beginnen aan te voelen... besef wel dat het JOUW keuze moet zijn, niet die van iemand anders... ga je voor de sport of voor de band met je pony?
Heel veel sterkte met het verkopen, hij vindt vast wel weer een fijn baasje, en veel geluk met de nieuwe. Kan me voorstellen dat het je veel verdriet doet... maar elk paard heeft z'n leuke en lieve kanten hoor! die nieuwe vast ook.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Iris » 28 jun 2009, 11:04

.
Laatst gewijzigd door Iris op 08 jul 2009, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Oona » 28 jun 2009, 20:50

Ben blij dat je een leuk plekje hebt gevonden met de 2 kindjes.
Dat komt helemaal goed.
En zoals je zelf al zei kunnen ze weer een hele hoop leren van bikkel net zoals jijzelf hebt geleerd.

En wie weet als jij ooit blijft zitten met de connemarakriebels zoals onze medeforummers hier komt er misschien ooit wel terug een connemara.
Dat vind ik nu net zo mooi aan dit forum en hun leden.
Dat iedereen hier verknokt zit aan de connemara jong en vooral de gemiddelde leeftijd) (hmmm heb ik het netjes verwoord ;) )
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Melanie » 28 jun 2009, 22:37

Wat jammer dat je hem moet verkopen!! Heb vroeger wel eens tegen hem moeten rijden, toen hij nog van Carola was :)
Gelukkig hebben jullie hele leuke nieuwe eigenaren gevonden voor hem.

Ik zie dat je op het onck vroeg moet rijden, ik hoef pas een uur later te gaan zadelen enzo dus als ik tijd heb wil ik wel foto's komen maken hoor! ;) Ik zal mijn best doen :P en er lopen vast ook nog wel andere mensen rond met camera's.
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Dag, Lieve Bikkel (L)

Bericht door Edith » 29 jun 2009, 10:23

Jeetje dat is snel gegaan zeg! Gelukkig dat hij een leuk nieuw huis krijgt - en jij veel plezier met je nieuwe aanwinst en hopelijk ben je er gauw een beetje overheen.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie