stilletjes hier...

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

stilletjes hier...

Bericht door Edith » 23 mei 2008, 09:12

Is iedereen een beetje uitgekletst?
Van Inez hoorde ik dat de voorbereidingen voor het ONCK, zoals de startlijsten, in volle gang zijn en dat er al heel veel deelnemers zijn en dat erg veel daarvan ook meedoen met obstakelen. Leuk!

Verder hier een beetje gespannen... Raven lijkt toch wat over te hebben gehouden aan het ongeuk met Bibi of haar vewoedde poging de staldeur in tweeën te breken... ze loopt af en toe wat kreupel, haar benen zijn wat opgelopen en ik vrees dat ze toch weer een peesprobleem heeft (heeft ze al drie keer eerder gehad, oa. door verkeerde ijzers :evil: . Sinds ze ijzerloos door het leven gaat loopt ze echt goed, al dik drie jaar geen enkel probleem... maar nu weet ik het niet... dus we 'wandelen', dat wil zeggen, we lopen de heenweg heel rustig en de terugweg of we de bus dreigen te missen ;-) Je ziet er niet veel aan, op de rechte lijn voel je zelfs niks, maar toch... Ik hoop dat we er nu heel op tijd bij zijn en dat het met een paar weken weer goed is. Maar anders wordt het weer een maand of zes wandelen... :(
Gelukkig gaan Bibi en Flynn wel goed!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: stilletjes hier...

Bericht door Oona » 23 mei 2008, 10:12

Ja het viel me ook al op dat het hier heel stilletjes was geworden.
Hopelijk komt het snel weer goed met raven.
Want 6 maanden alleen maar stappen dat worden 6 lange maanden .

Verder heb ik niks speciaals te vertellen.
Ja ik zit op mijn nieuwe trailer te wachten.
En dan kan ik aan mijn uitstapjes beginnen.
Ik zit in week 6 en het kon 4 tot 6 weken duren. Maar ik zal nog even geduld moeten hebben.
Verder hoop ik ook dat het snel 19 juli is dna kan ik eerst op vakantie en dan aan mijn nieuwe rijmethode beginnen.
Dus dara zit ik nu al een hele tijd op te wachten.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: stilletjes hier...

Bericht door Edith » 23 mei 2008, 10:17

Wat lekker zeg, een nieuwe trailer... Ha, Noord-Holland is vast wel erg ver voor jullie, maar je bent van harte welkom hoor!

En ja, dat wandelen... op zich vind ik zo'n tijd niet rijden niet een ramp of zo. Ja, erg jammer, maar ik doe ook veel leuke dingen met de pony's zonder dat ik erop hoef te zitten. Maar Raven is gewoon niet zo'n liefhebber van wandelen... (zacht uitgedrukt) vooral als ze, zoals nu, zich zelf gewoon goed voelt. Ze heeft amper pijn, maar dat wil niet zeggen dat het dan allemaal goed zit van binnen... Ik hoop heel erg dat ik me aanstel en dat het helemaal geen pees is. Dat zou zo fijn zijn...
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: stilletjes hier...

Bericht door Oona » 23 mei 2008, 22:47

2 Jaar geleden ben ik met onze stal naar de drunense duinen een weekendje geweest.
Ik had de enigste pony tussen allemaal bloedpaarden bij.
Echter hun tempo en passen zijn veel groter dan die van eamonn.
We waren met een groepje van 8 ofzo en eamonn was super drammerig heel de tijd vooraan willen lopen de hele tijd over zijn tempo.
Maar omdat die niet kon volgen deed die elke keer draf stap draf stap.
Toch hebben we die dag niet in het klapzand gereden maar was ik wel verbaasd van zijn conditie dat die had.
Achteraf had ik beter moeten weten.
Echter na het weekend had die dus een serieuze overbelasting die pas 3 dagen later te voorschijn kwam.
Ik heb toen de veearts gebeld en die heeft toen direkt rust aanbevolen .
En uiteindelijk heb ik 1.5 maand aan het recupereren geweest. Met terug per 10 minuten opbouwen.
Ik was heel erg geschrokken en besef nu maar al te goed dat eamonn eigenlijk blijft lopen tot die dood valt.
Ook al oogt die flegmatiek.
En als ik nu stevige of lange buitenritjes doe of strandritten ofzo .
Dan is de naverzorging vele uitgebreider dan vroeger.
En ik heb nu geen last meer gehad.
Maar ik besef nu wel dat een regelmatige training van groot belang is voor een grote inspanning .
En dat je na een poos van niks doen niet het onderste uit de kan moet halen want dat is om problemen vragen.

En bij de minste vochtophoping aan de benen ben ik alert.
Ik ken de vorm hardheid van zijn benen uit mijn hoofd.
En zie direkt wanneer er iets verandert is.
De benen horen droog en hard te zijn.
Soms wat te vroeg alarm slaan vind ik dus helemaal niet erg. Tel lang kan fataal zijn.

Als je echt een goede peesdokter wil hebben ik heb onlangs een heel goed adres vooraan in duitsland gekregen.
Met ervaringen van mensen uit onze stal.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: stilletjes hier...

Bericht door Edith » 24 mei 2008, 09:10

Heel erg herkenbaar... Zo makkelijk gaat dat inderdaad. Rave haar tweede peesblessure was na een weekend in Schoorl (dat is bovenin NoordHolland, aan de kust) Het duin is daar heel erg zwaar, ze zakken echt tot over de koot weg op veel plekken, en er is vrij weinig stevige grond. Dat weekend was ze zo vreselijk goed, dapper, voorwaarts, zelfs zonder problemen over 'gek gekleurde stukken zand' en langs levensgevaarlijke vrachtwagens, dingen waar ze anders zo moeilijk over kan doen. En ik was zo trots en blij... en inderdaad, net als bij jou, twee dagen later was het helemaal mis. Ze hinkte echt letterlijk op drie benen. Ze was toen drachtig van Flynn, en juist toen we weer wat op mochten bouwen, kreeg ze toch wel een aardige buik; de pezen bleven toch steeds een beetje warm/dik dus maar gewacht tot na de bevalling. In de zomer weer wat opgepakt, maar ze liep toch niet super, dus speciale ijzers (eggbars) en dat was net de druppel waardoor ze dus weer een peesblessure kreeg... in haar goede been. Al met al heeft ze in die periode anderhalf jaar niet gereden. Wel elke dag gewandeld (behalve toen Flynn er net was natuurlijk) Dat duurt wel lang hoor.
Dan hoop ik dat we nu met die 1,5 maand klaar zijn! Het zag er gisteren goed uit, dus ik duim maar dat het meevalt... Ze was gisteren met wandelen in elk geval heel zoet :)
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

LittleLady
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2008, 15:19

Re: stilletjes hier...

Bericht door LittleLady » 24 mei 2008, 12:59

edit: aangepast.
Laatst gewijzigd door LittleLady op 24 mei 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: stilletjes hier...

Bericht door Oona » 24 mei 2008, 17:18

LittleLady schreef:Nouja ik wil jullie wel weer lastig vallen met mijn eindeloze verhalen ;)

Maar het probleem bij mij ligt bij het lezen, haha ik ben slecht in het lezen van teksten langer dan een paar regels dus die sla ik meestal over en dan kan ik ook eigk al niet meer zo reageren ;).. dus het bovenstaande heb ik ook niet echt gelezen moet ik eerlijk zeggen :oops: Maar wel dat je pony dus niet zo goed loopt.. balen zeg hoop dat het gauw beter wordt !!


Ik moet zeggen dat dat niet echt netjes is wat je schrijft.
Jij schrijft anders wel steeds de langste teksten in één topic.
En heel vaak erg offtopic. Als iedereen maar langs mekaar heen leest En zijn leukste verhaaltjes opschrijft wat heeft het dan nog voor nut om te posten en te lezen.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

LittleLady
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2008, 15:19

Re: stilletjes hier...

Bericht door LittleLady » 24 mei 2008, 19:44

Het is ook zeker niet netjes dat ik het niet goed lees (een zeer grote handicap in het leven helaas door die rot stoornis :cry: waar ik keer op keer weer mee geconfronteerd wordt en door die zelfde kl*te stoornis worden mijn teksten ook zo lang...I'm sorry, i can't help it) en daarom was dat ook de reden dat ik min of meer gestopt ben met het posten hier...
En zei ik ook: ik wil jullie wel weer lastig vallen omdat het hier zo stilletjes is.
Maar goed dan zal ik dat niet meer doen als het niet op prijs gesteld wordt. En zal mijn te lange off-topic posten weghalen.

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: stilletjes hier...

Bericht door Oona » 24 mei 2008, 19:55

Je hoeft dit niet zo aanvallend op te nemen. ;)
vele verhaaltjes is leuk om te lezen maar je kan ze ook schrijven in nieuwe topics.
Interesse tonen in een ander zijn verhaal is even belangrijk.
Juist daarom kan een forum net leuk worden.
Het is nogal is vermeld geweest er zijn veel lezers en weinig antwoorders.
Ik probeer me daar niet meer schuldig aan te maken.
Dus komop mensen posten.
Ik heb in een ander forum namelijk ons stalforum een kado gezet op diegene die het 1000 ste nuttige berichtje het eerst plaatst.

Als jullie willen doe ik het hier ook wel.

Dus bij deze wie het eerste 1000ste nuttige bericht post krijgt van mij 1.5 kilo lekker snoepjes opgestuurd. IK werk namelijk in een snoepjesfabriek Red band.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: stilletjes hier...

Bericht door Edith » 24 mei 2008, 20:18

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu gaan we allemaal ons best doen!

Renée, ik denk dat veel mensen het leuk vinden om je verhalen te lezen, maar soms niet weten waar te beginnen met antwoord geven en inderdaad is het wel zo leuk als je ook op anderen reageert / hun verhalen leest. IN hoeverre dat in jouw mogelijkheden ligt kunnen wij natuurlijk niet zien, maar ik zou zeggen: give it a try ;-)
Wel heel eerlijk van je om het zo toe te geven!!

Wat Lady betreft: heb je weleens iets gelezen over natuurlijk bekappen? Een paardje bij ons op stal met hoefkatrol deed het alleen maar slechter op speciale ijzers, maar loopt sinds hij natuurlijk bekapt wordt, stukken beter. Hij rijdt alleen niet veel meer in de bak, zeker de eerste jaren niet, nu wel weer een beetje. Misschien zou het wat voor Lady kunnen zijn.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie