Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Inez » 19 okt 2008, 19:26

Gisteren zijn Fleur en Easter (en ik) naar Barchem geweest: daar werden de Gelderse, Overijsselse en Utrechtse kampioenschappen SGW gehouden. Fleur en Easter hebben de B gewonnen. Helemaal gaaf.
Ik heb een verslag voor het forum geschreven van onze rijvereniging. Het is een beetje uitgebreid: als je dus niet van lange verhalen houdt, moet je het maar niet lezen.


Rond half negen vertrokken we bepakt en bezakt bij Fleur. Suzanne en ik maakten nog even wat grapjes over kampioen worden, maar dat zag Fleur nog niet zo zitten.

Om 10 uur waren we in Barchem (wat zijn die crossen toch altijd ver weg :evil: ). Nummer opgehaald en toen maar aan het opzadelen.

Ik ben bij de dressuurringen gaan zitten fotograferen en Fleur reed een stuk verder los, dus ik heb van het losrijden geen foto's gemaakt. Toen maar vlug aan het eind van de proef een foto gemaakt bij het stappen op de A-C lijn voor het groeten.

Afbeelding

De proef ging goed. Easter liep in het begin misschien iets te diep, maar dat duurde niet lang. Overgangen gingen allemaal netjes en de middendraf ging ook goed. Hij stond zelfs stil bij het groeten! We liepen dus tevreden terug naar de trailer.

Daarna zijn we de cross gaan verkennen: we hadden zo'n 3 uur de tijd en hebben het kalmpjes aan gedaan. Ik heb foto's gemaakt van de L-paarden die op dat moment de cross liepen. We hebben ook nog de M en Z pony's kunnen zien en een stukje van de M paarden. Was erg leuk om te zien. Vooral de driesprong rond en in de waterbak vond ik erg spectaculair.

Inmiddels hadden we de coupons van de dressuur gevonden: 208 en 197 punten. Dat klinkt lekker. Maar als je de punten van de anderen niet weet, weet je nog niets. We hebben wel wat andere coupons zien liggen en die punten waren beduidend lager, maar ja: er kunnen er zomaar nog een paar met zulke hoge punten zijn. Zonder enig idee van winstkansen konden we dus met een gerust hart aan het springen.

Connemaravriend Francois kwam ook nog kijken met vrouw en kind, dus dat was gezellig. We waren net aan het opzadelen. Francois stond wel wat bemerkelijk te kijken naar een halfslapende Easter: moet dat crossen??? Fleur zei geruststellend: wacht maar tot hij straks gaat springen :P .

En ja hoor: bij de hindernissen ging de stoomlocomotief weer aan en hij liep al huppelend het parcours in. Het parcours ging goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi foutloos en binnen de tijd.

Naar de dierenarts: hartslag was 54. Op naar het starthok.
Fleur's stopwatch horloge deed het niet meer, dus ik zou met haar mobiel de tijd opnemen. Omdat ik met de camera in de aanslag bij hindernis 1 zat, gaf Francois met zijn arm aan wanneer de tijd begon. Geeft wel weer extra stress zo hoor: me concentreren op de stopwatch en op de camera :o .

Daar gingen ze: hindernis 1

Afbeelding

Fleur zei later dat hij die een beetje scheef sprong en dat zie je inderdaad ook terug.

Ik ben na die sprong naar het hoofdterrein gelopen en kon via de omroep de vorderingen horen: 2 goed, 3 goed, 4 (bergje op) goed etc.

Via een opsprong met een boom er direct achter komen ze het grote veld weer op.

Afbeelding

Hier zijn ze uitgeknipt en vergroot

Afbeelding

Ik hield intussen de stopwatch in de gaten en die begon akelig dichtbij de tijd te komen die geen strafpunten op zou leveren. Ideale tijd was 5.01 minuut. Je mag dan 20 seconden eerder binnen komen zonder strafpunten te krijgen. We hadden dus afgesproken dat Fleur pas op 4.40 minuut de brug op zou rijden. Maar nu stond de tijd al op 4.35 en ze moest nog 3 hindernissen!!

Fotograferen met stopwatch/mobiel in je hand gaat blijkbaar niet echt makkelijk: jammer genoeg was ik te laat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik schreeuwen naar Fleur dat ze harder moest. En daar gingen ze naar de waterbak (die Easter nog steeds alleen in draf wil roll ). Even later kwamen ze het veld weer op:

Afbeelding

Ik roepen en zwaaien dat ze harder moest en daar vlogen ze de brug op.
Maar Fleur was even vergeten dat vlak na die brug nog een hindernis stond, dus daar kwamen ze aangedenderd. Fleur dacht dat Easter al sprong en ging al naar voren, Easter wilde nog een pasje maken, maar dat ging niet meer en zo duikelden ze min of meer over die hindernis. Ik hoorde van Francois dat je echt zo'n golf van adem inhouden en oh-geluiden door het publiek hoorde. Maar: niks aan geraakt en de boel bleef op de been en daar vlogen ze over de finish lijn. Ik stond inmiddels op de brug en kon mooi de stopwatch indrukken op het moment dat ze over de finish gingen: 6 seconden te langzaam. Nou, toch netjes!

De hindernissen waren allemaal goed gegaan zei Fleur. Ook geen problemen bij het smalle bankje en bij de opsprongen. Allemaal lekker.

We zijn redelijk snel naar de dierenarts gegaan: daar hoor je ook binnen een bepaalde tijd te zijn en wie weet hoe streng ze daar opeens mee zijn op een kampioenschap. Zijn hartslag was 72: best hoog voor Easter, maar de dierenarts was zeer tevreden.

Rustig gaan afzadelen, afsponsen en wat eten: lekkere appeltjes voor Easter. Vlechtjes alvast er uit gedaan en toen begon het lange wachten!

Inmiddels hing de dressuuruitslag er. We dachten even dat het de gewone uitslag was en Fleur en Easter stonden ergens in het midden :shock: . Dat was even schrikken, maar gelukkig zag ik toen dat het alleen de dressuurpunten waren en dat het op startvolgorde stond. Even kijken en vergelijken: ja: ze stonden 1e!!

Snel rekenen wat de anderen hadden: Easter/Fleur hadden 48,8 strafpunt, nummer 2 had 51 en een beetje, nummer 3 had 53,6 (of zo). Tja: hoeveel seconden zouden ze te langzaam zijn geweest???? Ik kan dan wel 6 seconden klokken, maar het kunnen er ook zo maar 10 zijn (je maakt wel raardere dingen mee bij het crossen). Het werd dus toch nog wel erg spannend.
Na tijden koukleumen, kwamen daar dan toch de uitslagen: YIHAA: Fleur en Easter stonden boven aan.
Het bleef nog even spannend: je weet maar nooit met protesten, maar het was eigenlijk onmogelijk dat Fleur nog ingehaald zou worden.

Na nog een tijd koukleumen konden we dan eindelijk juichen:

Afbeelding

Afbeelding
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door SecondaliasBolle » 19 okt 2008, 19:42

GAAF hoor, echt en lekker gevoel of niet !!!

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Linde » 19 okt 2008, 21:09

Super, van harte!! Ziet er gaaf uit, kriebel de kriebel.

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Edith » 20 okt 2008, 07:50

wow, wat gaaf! Echt knap hoor, zelfs in de B vind ik sommige van die hindernissen er al zo enorm uitzien... Ik vind het ook erg leuk dat de pony's zo getest worden op meerdere terreinen, dan moet je toch echt wat kunnen samen... Van harte!!!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Margriet » 20 okt 2008, 12:53

Super resultaat, ziet er erg goed uit op de foto's. In het echt zal het dus nog beter zijn. Margriet

Gebruikersavatar
Martina
Berichten: 126
Lid geworden op: 17 mar 2008, 20:02

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Martina » 20 okt 2008, 19:03

Super gedaan - gefeliciteerd!! :D

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door marina » 20 okt 2008, 19:56

Proficiat Fleur en Inez! Knap werk van iedereen (paard, ruiter, fotograaf) en leuk dat we het weer helemaal konden volgen (tekst en foto!)groetjes, Marina

margreet
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 apr 2008, 09:24

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door margreet » 21 okt 2008, 12:41

geweldig verhaal, Inez. En zoooo herkenbaar, dat Easter half stond te slapen toen hij even niets te doen had. Hij lijkt wat dat betreft sprekend op zijn moeder....
gefeliciteerd Fleur en Easter!

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Melanie » 21 okt 2008, 15:49

super inez!! :D gefeliciteerd! *ik zoek nu eigenlijk een poppetje dat stuitert van blijdschap*
mooi verslag ook weer!
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Fleur en Easter Gelders Kampioen B - SGW

Bericht door Pamela » 21 okt 2008, 19:40

alle 3 gefeliciteerd, wat een super dag is het geweest en geweldige foto's om naar te kijken :D

Plaats reactie