ONCK 2009

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

ONCK 2009

Bericht door Inez » 24 jan 2009, 13:21

Hieronder alvast de uitnodigingsbrief:

In 2009 zullen de Open Nederlandse Connemara Kampioen-schappen (ONCK) opnieuw in Ermelo plaatsvinden en wel op zaterdag 4 juli. Het is alweer de zesde keer dat een grote groep Connemara’s elkaar zal treffen op dit mooie evenement.
Onderdelen waarin aangetreden kan worden, zijn dressuur, springen en mennen (dressuur en vaardigheid).

Dressuur is in alle klassen mogelijk waarbij er gekozen kan worden voor het rijden van 1 of 2 proeven (de wedstrijd telt ook voor KNHS punten).
Springen: wederom in alle klassen en er zal een klassiek parcours gereden worden. Indien er voldoende wedstrijdruiters/combinaties inschrijven zal dit voor KNHS puntentelling zijn. Voor de menners wordt een dressuurwedstrijd georganiseerd (1 of 2 proeven, voor KNHS punten) en afhankelijk van het aantal deelnemers ook een vaardigheidsparcours (niet voor KNHS punten).

Natuurlijk kunnen groene combinaties ook dit jaar weer deelnemen aan de wedstrijd.
Sterker nog: het verdient aanbeveling om als groene combinatie mee te doen. Een mooiere gelegenheid om eens deel te nemen aan een “echte” wedstrijd bestaat er immers niet. Ook combinaties die zich normaliter alleen met recreatief rijden bezighouden, zijn van harte welkom op deze wedstrijd.

De dag wordt uiteraard afgesloten met de parade en prijsuitreiking. Niets mooier dan 50 of meer Connemara’s op een rij.

Dit jaar zijn mensen die willen helpen op deze dag en de avond er voor (schrijven, parcoursbouwen, ringmeester) opnieuw van harte welkom. Iedere helpende hand kunnen we gebruiken. Dit geldt voor jong en oud.

Overnachting en stalling (op het KNHS-terrein of in de omgeving) is bespreekbaar. Graag hiervoor zo snel mogelijk met ons contact opnemen.

Inschrijfgeld voor dressuur, springen en mennen: per combinatie, per proef € 7,00.
Wij verzoeken u om voor 10 juni 2009 het inschrijfformulier op te sturen.

Waarschijnlijk ten overvloede wijzen we jullie er op dat deelname alleen mogelijk is met pony’s of paarden met minimaal 25 % Connemarabloed. De afstamming moet officieel geregistreerd zijn bij een stamboek (bijvoorbeeld het Connemara stamboek of het NRPS).

Heeft u nog vragen dan kunt u ons bereiken via info@connemara.nl (ik heb hier even de telefoonnummers weggehaald)

Wij zien u graag op 4 juli,

De ONCK-organisatie,
Els van Bracht, Inez Kooij en Marja de Kraaij
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: ONCK 2009

Bericht door SecondaliasBolle » 24 jan 2009, 23:53

Ik denk dat wij wel weer van de partij zijn met Maible en Second.
Zal dat weekend gelijk vrij vragen op het werk !

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: ONCK 2009

Bericht door Melanie » 25 jan 2009, 08:53

jaa!! Door mama ben ik ook alweer aangestoken met de onck kriebels! Dit jaar mogen Robin en Lizzy alletwee mee, heb er nu al zin in! :D
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: ONCK 2009

Bericht door Edith » 25 jan 2009, 10:07

zijn er nog meer mensen die het leuk zouden vinden om er een weekend van te maken? Ik wil nml graag komen, liefst met alledrie de dames (en wie weet Tara?) maar ik vind het te veel moeite en kosten om alles te regelen voor maar 1 dagje, vooral omdat je dan toch al in een van de mooiste gebieden van Nederland zit...
Misschien een kort trektochtje eraan vastplakken?

En nog een vraagje: is er iemand uit Noord-Holland die een plekje in de trailer over heeft, of zou willen rijden tegen een vergoeding?
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: ONCK 2009

Bericht door krista78 » 25 jan 2009, 11:56

Jaaaaahhhh ik ga mee als groom dus ik zal wel wat uurtjes over hebben.

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: ONCK 2009

Bericht door marina » 25 jan 2009, 19:32

Nou het staat genoteerd. Ik kom in ieder geval kijken. Lidewij weet niet of ze dan thuis is, want het valt midden in haar vakantie. Maar ze wil natuurlijk heel graag meedoen. Ook met springen :P . We blijven niet slapen. Als Hugo meekomt kan ik ook weer helpen: schrijven vind ik erg leuk en je word er niet moe van :D

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2009, 14:10

Re: ONCK 2009

Bericht door Rebecca » 26 jan 2009, 20:50

Hoogstwaarschijnlijk zijn wij er ook weer bij! Ik wil dit jaar ook meedoen met het oefenparcours springen.
Ik heb er nu al zin in! :D
Flits: een hele lieve Connemara schimmel
Menzo: een ontdeugende, grappige Fell-pony

Gebruikersavatar
kammie
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:49

Re: ONCK 2009

Bericht door kammie » 02 feb 2009, 19:32

Ik heb er dit jaar ook weer helemaal zin in :D

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: ONCK 2009

Bericht door challenge » 04 feb 2009, 19:36

Kan er dit jaar wederom aan een behendigheidsparcours worden deelgenomen en wordt er op zondag nog een buitenrit gereden? Ben dit jaar wel van de partij en wil zonodig op zondag wel "gidsen" in het bos. Geloof dat vorig jaar het bos toch nog wat tegenviel om op kaart te rijden. Wij zullen dit jaar met Maible en Second en twee nieuwe bijrijders aanwezig zijn. gr. Diny

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: ONCK 2009

Bericht door Inez » 29 mar 2009, 13:27

We zijn inmiddels alweer stapje verder qua ONCK 2009.
Diny, zou jij samen met Els, de buitenrit willen organiseren? Het is vorig jaar wel duidelijk gebleken dat we wat meer inside-informatie nodig hebben om in dat gebied leuk te kunnen rijden. Met alleen het kaartje zijn alle groepjes die niet eerder het gebied in geweest waren, flink verdwaald en dat willen we dit jaar voorkomen.

Er zal dit jaar geen obstakel parcours zijn. Maar er is wel de mogelijkheid om een kür op muziek te rijden. Dit kan in alle klassen (B t/m Z) en eventueel ook in pas-de-deux. Het hoe en wat en of het in competitie-verband is of alleen als show, dat ligt nog allemaal open. Dus: laat jullie creativiteit er maar op los.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie