Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Barbara » 03 okt 2009, 19:33

Mark en Koss hebben vandaag meegedaan aan de tripalon in Laren. De tripalon is een mooie gelegenheid om te snuffelen aan SGW. Eerst een dressuurproef, dan een buitenrit met een aantal losse hindernissen en een waterbak en tot slot een simpel parcoursje. De hindernissen waren ong. 60. cm hoog.

Losrijden was weer heeeeel spannend allemaal. Was op maisland en dat liep niet zo fijn. Koss durfde er eerst ook niet op. Hij was erg gespannen en errug voorwaarts...De proef was zeeeeer slecht. We lagen echt in een deuk, Mark ook. :+ Niet op de hoefslag, zomaar in de galop (wel iedere keer de goede galop 8-) ). Paar extra voltes gedraaid hier en daar, overgangen naar stap. :n
Tot onze stomme verbazing was hij niet eens laatste maar een na laatste in de ring _O-
171 punten maar dat sloeg nergens op t was nog geen 140 punten waard, maar ach. Pony was weer een ervaring rijker.
De cross ging echt SUPER! Koss heeft alles gesprongen behalve de in-uitjes. Dat hebben ze nog nooit geoefend dus dat vond Mark niet fair. En ook de waterbak leverde een weigering op. Later ging hij wel met de rest van t groepje mee. Uiteindelijk toch 2x door de waterbak geweest.
En ook het springparcours ging prima en foutloos. Pony was wel moe. :(:) Maar wat een fijn dier is t toch!!

Heb ook nog leuk filmpje van de proef, incl. gegiechel van Mark en mij maar ik mag t van Mark niet op Youtube zetten..

Nog ff paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Inez » 03 okt 2009, 20:50

Het zal inderdaad een hele happening voor ze geweest zijn. Wat leuk dat het zo goed ging (even los van de dressuur dan). Ik kan me voorstellen dat Mark zo'n proef niet op youtube wil hebben :P .
Die eerste foto is leuk! En de hindernis op foto 3 is best spannend!
In het water zie je wel aan z'n hoofd dat hij het niet je van het vindt :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Barbara » 03 okt 2009, 20:52

Volgens mij kreeg hij net een spetter in zijn oog want de 2e keer ging hij heel vlot er doorheen. Hij gaat t water nog wel leuk vinden, :lol:

Edn op die V sprong werd heel veel geweigerd maar Koss sprong het in een keer!!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door challenge » 03 okt 2009, 21:05

gaaf hoor!!!!!!!!!!!
En zeker die V hindernis, erg goed dat Koss zo'n smalle hindernis direct heeft gespongen.
Duidelijk waar Koss zijn hart naar uitgaat, belooft nog wat voor volgend jaar. :lol:
Kunnen jullie de winter lekker gebruiken om de dressuur wat op te pakken, maar ach, het is natuurlijk nog een erg jonge pony en springen gaat de meeste connemara's nu eenmaal makkelijker af. gr. Díny

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Barbara » 03 okt 2009, 21:26

De dressuur gaat thuis al heel aardig maar op vreemd terrein is het allemaal nog heel spannend.
Het springen gaat hem idd makkelijk af en hij vindt het ook erg leuk.

Deze winter gaan we idd paar keer dressuur starten en 2x een BB parcoursje en vanaf volgend jaar willen we gaan B-springen.

Nog een filmpje van de cross;
http://www.youtube.com/watch?v=qJebSXgKM84
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Edith » 04 okt 2009, 08:17

gefeliciteerd, wat leuk zeg, klinkt als een hele mooie ervaring! Dat belooft wat voor de toekomst!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door marina » 04 okt 2009, 20:54

Nou, Koss en Mark gaan echt snel vooruit. Ik vind het ook heel bijzonder dat hij die V hindernis zondermeer springt. En dan die waterbak...Leuke reportage weer Barbara :D

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Pamela » 05 okt 2009, 18:41

gefeliciteerd, wat een mooie ervaringen. nou zo'n maisland vind ik echt 2x niks kan me goed voorstellen dat Koss dat ook niks vond. en hoe lang is deze geweldige pony nog maar onder het zadel ? een echte knappert zou mijn instructrice gezegt hebben. overigens vind ik Mark ook veranderen in zijn gezicht, leuk om ze samen te zien groeien. :D

Gebruikersavatar
arienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2009, 11:27

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door arienne » 05 okt 2009, 20:00

Leuk die foto's, ik had voorheen nog nooit van een tripalon gehoord. Ayla heeft wel eerst een paar oefencrossen gereden, ook een waar je begeleiding bij kreeg. Is ook heel leuk.

Wij gaan 24 oktober naar de cross in Bathmen, is dat bij jullie in de buurt? Misschien kan je komen kijken :?:

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Mark en Koss op de Tripalon in Laren

Bericht door Barbara » 05 okt 2009, 20:07

Dat is bij mij in de voortuin zo ongeveer. Dus ik kom zeker kijken! Is echt een leuke cross!

Dit jaar nog te vroeg voor Koss maar hopelijk kan Mark volgend jaar daar ook eindelijk meedoen. Dat wil hij al jaren maar hij heeft iedere keer pech met geblesseerde pony's.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, ben echt zo trots op het duo!

En pamela, mark begint idd te veranderen. Hij loopt nu ook als zo'n soort van mislukte gorilla met armen die te lang zijn enzo. :mrgreen:
Hij moet alleen niet te snel groeien....
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Plaats reactie