Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Inez » 11 okt 2010, 19:40

Zondag 10 oktober zijn Giga, Laurie en ik wezen crossen in Diepenheim. Hieronder mijn verslag.

Tja, het was vroeg. Iets te vroeg en dus reden we te laat weg.
6.47 uur vertrokken we, 17 minuten achter op schema. Gelukkig was het rustig op de weg en konden we lekker doorkachelen ;) .

Zonsopgang onderweg.

Afbeelding

Na aankomst in Diepenheim zijn we meteen de cross gaan verkennen. Het was al meteen een heel gesjouw voordat we bij de start waren. De oxer op nummer 4 leek beetje heftig, maar die bleek bij het springen helemaal geen probleem, dus dat weten we voor de volgende keer.
De Trakehner op 8 was heel moeilijk aanrijden en daar hebben we meteen besloten dat ze voor het alternatief zouden gaan: stukje omrijden en een gewone steilsprong.
Daarna door het veld en richting klein bosje: #12 was een haagje met coffin er voor. Die is bij Rob nooit een probleem, dus hier zouden ze niet het laternatief nemen, maar gewoon het haagje. #13 was erg schuin aanrijden, maar dat zou ook moeten kunnen.
De waterbak kon je inlopen of springen en ze zouden voor het springen gaan omdat dat een mooiere lijn was en het inlopen ook niet helemaal simpel leek. Verder geen spannende dingen. Behalve dan het enorme eind dat we terug moesten lopen (was voorheen de start trouwens). Pfffff, wat een getippel.

Snel gaan opzadelen en richting dressuurringen. De bodem was erg zwaar en daar was Giga niet echt over te spreken. Echt lekker sjouwen was er niet bij. Wel een brave proef, maar het had allemaal wat ronder gemogen. Het leverde 195 punten op en een 6e plaats (zagen we na het crossen overigens).

Ik heb tijdens het voorlezen nog een foto gemaakt (was vlak voor het van hand veranderen).

Afbeelding

Daarna de dressuurmutsen omgebouwd tot cross-smurfen en Laurie is eerst het springparcours maar gaan bekijken. De bodem bij het inspringen was best heftig zwaar. Laurie heeft losgereden op het parkeerterrein en maar een paar sprongetjes gemaakt.
Het parcours ging goed. Laurie liet haar even voor het starten hindernis 2 zien, daar werd erg kijkerig op gereageerd. Of dat hielp of dat het niet nodig was, weet ik niet, maar Giga keek tijdens het parcours nergens naar. Ze liep gewoon een lekker parcours.

Hindernis 4

Afbeelding

Bij de dierenarts.

Afbeelding

Daarna naar de start gelopen en Laurie kon rustig op haar beurt wachten terwijl ik me naar hindernis 8 en 9 spoedde.

Daar kwamen ze aan over het pad. Inmiddels waren hindernis 1 t/m 7 goed overwonnen (wat een heerlijkheid is die omroep toch).

Afbeelding

Iets dichterbij. Voor haar neus zie je de trakehner die ze eigenlijk moesten springen. Hij lag dus evenwijdig aan het pad waar je vanaf kwam. Zagen we niet zo zitten als aanrij-methode.

Afbeelding

Dus door naar het alternatief. Een steilsprong waar ze erg dichtbij kwam en dus een rot foto opleverde.

Afbeelding

In galop naar nummer 9, waar ik helemaal verkeerd timede, dus geen foto. Zucht.

Afbeelding

Het leuke was dat ik ze op het grote veld een eind kon volgen. Hier gaan ze over 10.

Afbeelding

Over 11

Afbeelding

En op weg naar 12.

Afbeelding

De rest moest ik weer via de omroep volgen. 13, 14 en 15 gingen goed. 16, de waterbak werd niet omgeroepen. En 17 en 18 waren weer goed en daarna kwam de finish. Raar van die waterbak.

Ik ben weer terug gaan tippelen naar de start, terwijl Laurie en Giga dat hele stuk van de finish naar de manege weer moesten lopen. Daar aangekomen kreeg ik het verhaal van de waterbak.
Na de 1e sprong kwam Giga toch wel heel erg terug, dus Laurie had voor de zekerheid redelijk kort voor de afsprong maar naar rechts gewend en de inloop genomen. Die niet echt van harte ging, maar wel voorwaarts. Het was dus niet duidelijk of hier een weigering voor was gegeven.
En helaas: het bleek dat dat toch het geval was. We hebben nog geprobeerd verhaal te halen, maar aanrijden op een hindernis en dan naar iets anders wenden, is een weigering.
Achteraf vraag ik me toch af of het klopt. De inloop was geen alternatief, maar gewoon dezelfde hindernis, maar dan iets naar rechts. Als je op een boom af komt zigzaggen, niet stilstaat maar hem gewoon een stuk naar rechts springt, heb je ook geen weigering.

Nou ja, niets meer aan te doen en een leer voor volgende keer: bij twijfel toch proberen door te douwen!

Al met al: ze hebben lekker gesprongen, Giga keek deze keer niet naar hindernisjury's of andere cross-kabouters, dus dat was toppie. Het was weer een mooie dag!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Margriet » 12 okt 2010, 06:58

Mooie plaatjes, wat fijn dat het nu weer goed gaat. succes bij de volgende wedstrijden!

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Barbara » 12 okt 2010, 07:51

Super dat ze de opgaande lijn te pakken hebben en dat Giga weer helemaal terug is natuurlijk. 8-)

Ik vind die galopfoto op het open veld zooooo mooi!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Melanie » 12 okt 2010, 07:55

Super dat het zo goed gaat weer! :) mooie foto's ook :D
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door astrid8 » 12 okt 2010, 07:57

hey, leuke foto's!!
Dat ziet er ontspannen uit allemaal.

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Edith » 12 okt 2010, 13:32

Dat ziet er gaaf uit! super leuk dat het weer zo goed gaat!! :mrgreen:
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Pamela » 12 okt 2010, 19:03

prachtige foto's en wat een mooi gebied daar, Giga heeft het samen met haar ruiter toch maar weer super gedaan :D

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door SilverSan » 13 okt 2010, 10:11

Wat een leuk team is het toch! Lijkt me ook heerlijk om eens te doen. Wie weet ooit... Eerst maar eens een lesje volgen.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door riagr » 13 okt 2010, 20:46

Wat een mooie foto's en wat een gigantisch fantastisch paard! Leuk hoor! Geniet elke keer erg van je foto's en verslagjes.
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Giga en Laurie naar Diepenheim: SGW

Bericht door Inez » 13 okt 2010, 21:22

riagr schreef:Wat een mooie foto's en wat een gigantisch fantastisch paard! Leuk hoor! Geniet elke keer erg van je foto's en verslagjes.


Eigenlijk jouw eerste Connemaraliefde :P .

Ze is gelukkig nog steeds lekker fit. Ik had maandagavond een klein buitenritje met haar gemaakt en toen voelde ze al zo lekker vlot. Vanavond heeft Laurie haar weer gereden en ze was helemaal niet stijf of zo. Gewoon lekker mee te werken. Wat een verschil met vorig jaar. Heerlijk!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie