Maible gaat goed!

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Maible gaat goed!

Bericht door yentl » 02 nov 2010, 12:11

Het eerste weekend van oktober hadden Maible en ik wedstrijd op Markelo. Dit was weer de eerste keer binnen, nouja, 1 proefje binnen en de ander buiten. Maible was er heel fijn en onwijs braaf. Daar werden we beloond met 2x 188 punten en een 1e en 2e plaats en 25 euro!
Afgelopen week was ze wat minder fijn, maar desondanks heeft ze zich afgelopen weekend weer heel braaf gedragen in Wenum-wiesel. Ondanks dat de bak in het begin een beetje spannend was :D gedroeg ze zich weer voorbeeldig en kregen we 2x 185.
Misschien klinkt het wat simpel maar gezien het feit dat we vorig jaar nog al eens verschillende terreinen zijn overgeraced zonder rem of stuur is dit voor mij echt onwijs tof. Ons kleine nerveuze monstertje laat zich nu zien als een ware sportpony en we worden steeds betere vriendinnetjes!
Naast de dressuur deed ik ook veel vrijheidsdressuur oefenen (nouja meer spelen) maar dat vond ze al helemaal leuk. Zo rend ze me al achterna in allerlei gangen, en kan stilstaan op stem (en dat voor een pony die halthouden maar een vreemde oefening vind). We zijn nu zelfs begonnen om te rijden met neckrope, en dat gaat echt heel grappig. Het springen ging vorig jaar wat minder (veel hogeschooloefeningen maar over de hindernis was niet nodig volgens Maible) maar Vera (vriendinnetje) die gaat er nu weer mee beginnen met haar. Ik zou heel graag willen springen maar aangezien dat de vorige keren wat minder is gegaan, zit ik er dan weer met zo'n gevoel op dat het niet echt wat word, en dat vind ik oneerlijk tov maible. Hopelijk kunnen we aankomend jaar dus ook weer beginnen met springen.

Nou jullie kunnen wel zien dat ik gewoon onwijs trots ben op mijn kleine vriendinnetje en wat ik eigelijk grappig vind is dat haar karakter precies hetzelfde is als mijn eigen karakter..samen een beetje eigenwijs, houden van humor en hebben onze eigen wil :lol:

Ennnn we mogen al bijna L2!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Maible gaat goed!

Bericht door Pamela » 02 nov 2010, 19:41

wat een leuk verhaal over Maible, gaat geweldig goed met jullie tweetjes.
waar was die wedstrijd in Wenum Wiesel ? ik heb er nog 2 jaar gewoond. mooie omgeving ook nog crosjes gereden :D

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Maible gaat goed!

Bericht door Inez » 02 nov 2010, 22:02

Hé Yentl, wat leuk dat het zo goed gaat! Super!
En inderdaad: wie weet straks weer aan het springen!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Maible gaat goed!

Bericht door SilverSan » 02 nov 2010, 22:17

Wat goed zeg!!! Hartstikke leuk om zo samen te groeien, weet precies wat je bedoeld!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Maible gaat goed!

Bericht door Delphine » 03 nov 2010, 12:13

Wat fijn dat het zo goed gaat en wat leuk dat je ook bent begonnen met een neckrope.
Heel veel plezier met haar de komende tijd en het springen komt vast ook weer!

yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Re: Maible gaat goed!

Bericht door yentl » 04 nov 2010, 14:47

Dankjulliewe :D :D

Pamela bij Levade, is niet zo'n grote wedstrijd en dat is fijn voor mij en Maible. Losrijden is in een (hele fijne) buitenbak en je mag tijdens het losrijden ook een kwartiertje in de binnenbak waar je je proefjes ook rijdt.!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Maible gaat goed!

Bericht door Pamela » 04 nov 2010, 17:44

ha ha, Levade daar heb ik zulke goed herinneringen aan, met mijn Fjord heb ik nog eens de wintercompetitie gewonnen tussen de grote paarden. ik ken daar nog veel mensen. leuk leuk

yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Re: Maible gaat goed!

Bericht door yentl » 07 nov 2010, 19:33

Stoer Pamela!! Levade is erg fijn te rijden.
Vandaag heeft Maible zich van haar goede kant laten zien, sommige stukjes ietswat slordig omdat ik er meer aan reed, maar daardoor ook erg fijne stukjes, we hadden 183 en waren 1e met 189 puntjes, we zijn nu L2 startgerechtigd! Stoere valk 8-) 8-)

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Maible gaat goed!

Bericht door Melanie » 08 nov 2010, 08:53

Wat gaan jullie goed!!! :D
Gaan jullie al naar de L2 of blijven jullie nog even in de L1 rond rijden?
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Re: Maible gaat goed!

Bericht door yentl » 11 nov 2010, 16:46

Nee we blijven nog eventjes in de L1. Goed oefenen op het wijken en achterwaarts proberen verder te installeren en dan gaan we het aankomend jaar een keer proberen! :lol: :D

Plaats reactie