Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door yentl » 18 jan 2010, 19:34

Vanavond hadden Cadhla en ik oefenspringen onder leiding van Wim Bonhof in Ermelo. (Federatiecentrum) Dit was tevens de eerste keer met haar springen :D
Met losrijden en inspringen ging het eigelijk heel goed, ze was een beetje gespannen in de bak maar dat was dan ook alles :D
Daarna in de andere bak begon eerst een andere combi en daarna mochten ik en Cadh. Ze was heel braaf ondanks de drukte en het geluid van de microfoon!
Helaas met aanspringen in galop was er een foutje, waarschijnlijk schrok ze te veel van mijn spoortje en kreeg ik een rodeo inclusief vliegles dus daar lag ik dan :D . Daarna even aan de hand gestapt naar de eerste hindernis laten kijken, want ze was zich helemaal kapot geschrokken wat er was gebeurd. Toen er weer opgestapt en opnieuw begnnen, en ons parcourtje zonder weigeringen helemaal gereeden. Alleen een paar balkjes omdat ze moe was en wat vlakker sprong.
MAAR ik ben zooo trots! Wat een kick geeft dat toch met zo'n stoere pony rond te galoperen en over die hindernissen te vliegen. Ze gaf geen ene kick om de hindernissen zelf en was super fijn te rijden, echt super. Parcoursje stond ook nog eens op 70 cm maar ook dat deed haar niks!
Mocht na het parcours nog even hindernis 4 en daarachteraan 5 (een dubbel) springen, daar kwam ze niet helemaal fijn op uit maar toch sprong ze ze gewoon.
Kreeg als commentaar minder stemgebruik, en dat ze goed sprong. Stem heb ik expres wat meer gebruikt en dat deed haar veel goeds (en mij ook), zodat ze er weer lekker vertrouwen in kreeg.
Ben dus helemaaaal happy! marieke heeft het gefilmd (ook de vliegpartij haha) dus nog even nagekeken. Hopelijk kan ze 'm ook op internet plaatsen dan kan ik t ook aan jullie laten zien!
Ik ben weer helemaal in love laten we maar zeggen 8-)
En dat na een maand stilstaan!

Diny, Marieke en Vera bedankt!!!
Groetjes Yentl!
Laatst gewijzigd door yentl op 18 jan 2010, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door Pamela » 18 jan 2010, 21:14

wat een heerlijk verslag !!! en dat verliefd zijn hoe herkenbaar, wat geweldig dat jullie bij Wim zijn geweest, ga je daar nu vaker heen met die geweldige pony ? ben wel heel erg benieuwd naar het filmpje, is You Tube een idee ? :lol:

yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door yentl » 18 jan 2010, 21:34

Hoi Pamela, bedankt voor je leuke reactie! Ben ook helemaal nog aan het glunderen, ook omdat ik springen zo leuk vind maar met een vorige pony die ik reed op concour nogal vaak door de hindernis ging ipv erover heen, dan heeft dit wel een leuke kick als het toch goed gaat :D
We zoeken wel vaker van die opstapjes op met de ponies, ben ook al fanatiek aan het zoeken naar leuke cross trainingen etc met de ponies dus dat komt vast goed :D
Filmpjes heeft Marieke gemaakt, hopelijk lukt het om t op internet te zetten. Lijkt mij wel heel leuk! Youtube is daar natuurlijk helemaal geschikt voor 8-) haha!

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door challenge » 18 jan 2010, 22:27

hoi Yenl

Wat ging het weer goed! Sinds de sneeuw, half december, werd ze niet gereden en jullie hebben haar alleen zaterdag en zondag een halfuurtje gereden. Dat ging ook al super braaf, en springen had ze ook al een tijdje niet gedaan.
Humor dan toch als er een pony alle kanten de bak doorgaat en het commentaar aan de kant is: ja, hij heeft gisteren een dagje stilgestaan. Lachen wij wel weer om die brave connemara, die ook nog nooit een heel parcours op 70cm. had gesprongen, laat staan wat losse hindernissen op die hoogte.
Lekker bijven genieten Yentl, en ik maar zeggen dat mijn connemara's nog nooit hadden gebokt, dat moet ik nu dus bij gaan stellen. Hoop dat je morgen geen twee grote blauwe plekken hebt en al te veel spierpijn, gr. Diny


challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door challenge » 18 jan 2010, 22:41

hoi ,

lachen hoor :D :D

Hier dus het bewijs dat ook een connemara kan bokken, had ik nog nooit meegemaakt, gr. Diny

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door SecondaliasBolle » 18 jan 2010, 22:47

challenge schreef:hoi ,

lachen hoor :D :D

Hier dus het bewijs dat ook een connemara kan bokken, had ik nog nooit meegemaakt, gr. Diny


Behalve ons lieve Bolletje,maar die is ook een beetje schizo.....


challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door challenge » 18 jan 2010, 23:50

hoi
nou, als ik dit zie dan zie ik die bokpartij snel door de vingers hoor, toepasselijk muziekje, gr. diny

vera
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2008, 18:49

Re: Magic Cadhla oefenspringen olv Wim Bonhof

Bericht door vera » 19 jan 2010, 10:08

Heerlijk verslag Yentl! Blij dat je zo genoten hebt, dat zag je ook wel aan je! Die vliegles was een beetje jammer, maar ik vind het toch opmerkelijk dat ze dat parcours daarna zo super makkelijk springt! Goed gereden hoor, ik ben trots op je :D EN op Cadhla ook natuurlijk!!

Plaats reactie