Buitenrit Soest: 27 april 2008

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Inez » 24 mar 2008, 19:49

Voor iedereen die eens lekker wil uitwaaien in de Soesterduinen, zandverstuivingen en bossen rond Soest, is het mogelijk om op 27 april 2008 mee te gaan op een fijne dagtocht. Gids op deze dag is Judith Vollaard met haar bruine ruin Donegal, die de omgeving op haar duimpje kent.
We verzamelen rond 10 uur en rijden tegen 11 uur weg voor een mooie rit van circa 3 uur. Er is natuurlijk ook altijd mogelijk om zelf een kortere of langere tocht te maken.

Aanmelden: via info@connemara.nl

Kosten: ?? Afhankelijk van het aantal deelnemers moeten er dagkaarten geregeld worden. Verder geen kosten(als je zelf brood meeneemt)
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Marieke V
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:25

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Marieke V » 25 mar 2008, 10:37

We hebben al een paar keer eerder een dagtocht bij Judith over de Soesterduinen georganiseerd. Prachtige omgeving en ideaal voor onbeslagen paarden. Duinen, bos, alle ingrediënten voor een fijne buitenrit. Wij zijn in ieder geval van de partij!

Groetjes,

Marieke en Demeter

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Inez » 13 apr 2008, 19:29

Is er verder nog iemand die mee gaat? We zijn nu met z'n viertjes.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Margriet » 14 apr 2008, 08:01

Het is de bedoeling dat Julia en ik ook komen. Wordt wel vroeg op staan, maar dat moet wel lukken!

Gebruikersavatar
Marieke V
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:25

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Marieke V » 17 apr 2008, 19:03

Nou nog hopen dat het op 27 april helemaal prachtig weer wordt! Ik ben net terug van skivakantie, heb alles heel gehouden en wij hebben er zin in! Lekker de stuifduinen van Soest in!

groetjes,

Marieke en Demeter
ps. mag er nog iemand van mijn stal mee?

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Inez » 18 apr 2008, 11:49

Marieke V schreef:Nou nog hopen dat het op 27 april helemaal prachtig weer wordt! Ik ben net terug van skivakantie, heb alles heel gehouden en wij hebben er zin in! Lekker de stuifduinen van Soest in!

groetjes,

Marieke en Demeter
ps. mag er nog iemand van mijn stal mee?


Er kan nog wel iemand bij (als het een leuk iemand is :mrgreen: ), dus neem je stalgenoot maar mee. We zijn nu geloof ik met z'n zessen. We kunnen ter plekke wel even kijken of we gaan splitsen of niet.
Voor Giga is dit al best een grote groep, maar misschien vinden anderen het wel helemaal niet groot. Kan ik in ieder geval kijken hoe ze het doet en weet ik dat voor de toekomst.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Isabelle » 26 apr 2008, 18:17

Heel veel plezier voor iedereen die morgen wél in Soest gaat rijden. Ik had er eigenlijk heel veel zin in maar Rasp heeft vanmiddag in een dolle bui een ongelukje met zijn hoefijzer gehad. Het is losgeschoten en toen is de lip 1/2 cm naar achteren recht in zijn zool geschoten. Hij overleefd het wel het is natuurlijk een connemara maar als ik morgen zijn vriendje Ryan meeneem kan hij niet rustig blijven natuurlijk. Nu moet hij een paar dagen met zijn voetje in de soda voor alle zekerheid. Ik heb alleen nog nooit een paard/pony meegemaakt die zo lang op drie benen kan staan en zelf zijn voet omhoog kan houden. Hij wilde niet met zijn voet in het water en hield hem dus netjes net iets boven de emmer. Verder bleef hij braaf staan. Het blijft een grapjas.

groetjes en geniet ervan het weer kan niet beter en het tijdstip van het jaar ook niet met al die kleine lichtgroene blaadjes,

Isabelle

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Inez » 27 apr 2008, 17:06

Het was heerlijk en super mooi!! We waren met z'n achten en halverwege de rit zijn twee vlottere pony's (Arabiertje hè ;) ) alleen verder gegaan omdat hun tempo een stuk hoger lag dan het tempo van de rest van de groep en dan is het lekkerder om even apart te rijden.
Maar het was super weer, super omgeving en gezellige groep en heerlijke pony's. Wat wil je nog meer?

Terug van de rit hebben we nog even gezellig gegeten en gedronken (bedankt Judith voor alle lekkere drankjes!!) en om 15.00 uur zat ik weer in de auto terug naar huis. Werd op de A2 nog gezellig voorbij gereden door Margriet en Julia: dat is toch wel lekker met zo'n vrachtautootje dat je harder mag dan 80.

Al met al was het genieten!! (ook al is mijn been het daar niet helemaal mee eens :roll: )
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Marieke V
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:25

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Marieke V » 28 apr 2008, 16:18

Tjonge, wat een geluk hebben we gehad met het weer! Al dat jonge groen, heerlijk zonnetje en een prachtige route. Judith heel hartelijk bedankt, ontvangst met koffie en koekjes was helemaal super. Ik heb genoten en volgens mij de 7 andere deelnemers ook!
groetjes,
Marieke en Demeter

Judith Vollaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2008, 16:08

Re: Buitenrit Soest: 27 april 2008

Bericht door Judith Vollaard » 30 apr 2008, 18:54

Hoi allemaal, ik ben blij dat jullie genoten hebben. Het is ook echt een luxe om zo'n mooi, afwisselend natuurgebied met goede ruiterpaden direct naast de stal te hebben. Als iemand nog een keer zin hebben in zo'n rit dan is dat altijd mogelijk. Gewoon even bellen.
Groetjes Judith

Plaats reactie