het bos in

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

het bos in

Bericht door Pamela » 18 mar 2008, 19:55

ha ha, ja ik ga iedere dag het bos in, of met de honden of met de pony's en honden.
het bos begint achter onze bak, via via kan ik de hele dag wel vullen. Elstar ploetert overal door heen. vaak ga ik met vriendinnen ook op andere plekken in Drenthe rijden. ben alweer een beetje begonnen met het trainen voor de Eper paarden vierdaagse in juni.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: het bos in

Bericht door Inez » 18 mar 2008, 20:24

Daar ben ik nou echt jaloers op! Hier is in de verste verte geen bos te zien. Er zijn wel een paar paadjes langs sloten en weilanden, maar dat is zo'n enorme vette spek klei: levensgevaarlijk om te rijden eigenlijk. Of je zakt 20 cm weg (Giga is al eens een ijzer verloren in de klei) of het is kei- en keihard en daardoor levensgevaarlijk. En dan rijden er ook nog van die fijne tractoren door, waardoor er helemaal niets meer van het pad overblijft.

"Vroeger" woonde ik in Wijchen bij de Haterse Vennen. Daar reden we regelmatig het bos in. Ik weet nu pas te waarderen hoe geweldig dat was.

Noodgedwongen ga ik dus zo nu en dan naar Edith om de duinen in te gaan. Maar ja: dan moet ik wel 1,5 uur met de trailer tuffen.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: het bos in

Bericht door Edith » 19 mar 2008, 22:44

Maar wij (de pony's en ik) waarderen het wel heel erg, want het zijn super gezellige ritjes ;-)

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: het bos in

Bericht door Isabelle » 20 mar 2008, 00:31

Ja er is niets leuker dan het bos in, dat vindt ik ook. Vroeger woonde ik in Leende, daar is een geweldig bos om in te rijden. Daar staat Copperfield van Marina en Lidewij ook en af en toe heb ik de neiging om ze op de trailer te zetten en daar te gaan rijden want hier in Liempde hebben de "natuurbeheerders" in het beetje bos wat hier was overal prikkeldraad gespannen en van die rothekken gezet. Nu moet ik steeds erop en eraf, zou R en R natuurlijk ook eens die hekken kunnen leren openmaken. Nu had ik een leuke route gevonden om het afgezette gedeelte heen en dan langs een secundaire weg terug, dat beviel best maar nu hebben ze de hele berm over een paar km volgezet met boompjes met paaltjes er omheen. Nu kun je dus ook niet meer in de berm rijden grrrr.
Gelukkig is er nog een trailer, daar moet ik gewoon vaker gebruik van maken.

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: het bos in

Bericht door Barbara » 20 mar 2008, 10:10

Als ik dit zo lees ben ik weer erg blij met de omgeving waar mijn stal staat.
Vlakbij een gebied van Stichting IJssellandschap. Daar mag je eigenlijk niet komen met paard maar je kunt precies langs de hekjes glippen. :oops:
Verder liggen er ook nog een aantal fijne zandpaden in de buurt.
Ook het bos bij Bathmen waar ieder jaar de cross wordt gereden is onder het zadel goed te bereiken.

Met de trailer op pad doen we veel te weinig. Komt er vaak niet van. Maar de Holterberg is maar een klein stukje met de trailer en met 3 kwartier zitten we midden op de Veluwe.

Ik moet het komende halfjaar flink trainen want ik heb me ingeschreven voor de 4-daagse in Zorgvlied (Drents-Friesewoud).
Mark en Starlight kunnen nog niet meedoen. Hij is nog geen 14 helaas...
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: het bos in

Bericht door Edith » 20 mar 2008, 16:36

hier in Liempde hebben de "natuurbeheerders" in het beetje bos wat hier was overal prikkeldraad gespannen en van die rothekken gezet.

hoi Isabelle,

misschien is het wel een idee om eens contact op te nemen met de stichting hippisch toerisme e/o de knhs-regioconsultant. Wellicht dat die kunnen bemiddelen om natuur begaanbaar te houden. SHT heb ik persoonlijk de beste ervaringen mee. Soms is er met wat begrip over en weer heel wat te bereiken.

Qua hekken mag je best eens bij ons komen oefenen ;-) Bibi maakt 'm bijna zelf open, Raven moet ik altijd even helpen. Maar ze zijn goed te doen, Inez kon het met Giga zelfs in 1 x!

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Re: het bos in

Bericht door Lidewij » 20 mar 2008, 19:20

Ja het bos is ook super. De laatste tijd zie ik dat ook steeds minder wegens fanatiek dressuren.
Isabelle, we kunnen wel een leenderbos-reunie houden, jij kent het bos waarschijnlijk beter dan ik!
Maar ik las dat je het nogal druk hebt, dus dat zal nog wel even duren hahaha.

liefs

Alexandra
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:00

Re: het bos in

Bericht door Alexandra » 21 mar 2008, 19:25

wij hebben niet echt een heel groot bos maar je kunt lekker buitenrijden. Het is eigenlijk een polder maar je hebt ook wel stukjes bos. veel lange paden en een groot meer waar je met je paard in kan. het fijnste is dat je via ruiterpaden in ongeveer een uur op het strand ben :D ik probeer vaak naar buiten te gaan. in de zomer wat meer want in de winter met die regen ;) da's niet echt fijn.
Dark Moon <3

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: het bos in

Bericht door Oona » 21 mar 2008, 19:51

Wel ik sta in Baarle nassau gestald met eamonn.
En vanuit mijn stal heb ik een 5 verschillende rondjes die ik veilig kan rijden van ongeveer +-20 km het stuk.
En ze bevatten allemaal stukken bos het ene al meer dan het andere.
Ik woon zelf 16 km van mijn pony weg maar ik vind de rijomgeving ook heel belangrijk.
En die vind ik bij ons vrij perfect.
Voor elk weersomstandigheid een rondje.
Straks heb ik de trailer en wil ik maandelijks naar zee. En rij ik een stukje het belgisch binneland in dan heb daar bij mij oude manege een super leuk bos met bergjes.
Vergelijk het met een mountenbike parcours.
Ik heb al plannen genoeg.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: het bos in

Bericht door Linde » 22 mar 2008, 20:51

Iduna staat in Groesbeek op 20 min paardrijden van het Reichswald! Enorm bos, in Duitsland. En dan hebben we ook nog de bossen van Nijmegen (aansluitend denk ik op het bos waar Inez 'vroeger' ging rijden) en de glooiende heuvels van Groesbeek. In principe ga ik 1 maal per 14 dagen op zondag met een stalmaatje. Ik zou vaker willen, Iduna vindt het bos geweldig. Echter de weg er heen vindt ze best eng, veeeeeel te veel te zien (motoren, honden die op hekken afstuiven :evil: , spelende kinderen, koeien!!!!, ach schapen eigenlijk ook, en een tractor, dat vindt ze wel zo'n ramp). Maar laatst ben ik een heeeel klein blokje omgegaan om uit te stappen en ben veilig thuis gekomen. Maar had dan ook geluk niets geks tegen te komen.
Met een groepje op stal hebben we het idee opgevat om bij de start van de zomer(school)vakantie een week een trektocht te maken....daarna zal ze denk ik aan een hoop gewend geraakt zijn :D

Groet, Linde

Plaats reactie